Sunday, May 13, 2012

KURSUS FASILITATOR PRS PROSTAR DAERAH SEBERANG PERAI SELATAN

Tarikh : 20 April hingga 22 April 2012
Tempat : Poliklinik Kuala Gula, Perak.

Kursus ini diadakan dengan kerjasama Pusat Kesihatan Bukit Panchor, Nibong Tebal selama 3 hari 2 malam. Kursus dilaksanakan dalam bentuk ceramah dan juga aktiviti dalam kumpulan (LDK). ceramah yang diadakan antara Kemahiran Komunikasi, Remaja Sihat Tanpa HIV/AIDS, Kempen Anti Merokok, Aedes dan Denggi. Aktiviti dalam kumpulan seperti komunikasi dalam hubungan, remaja kreatif, ekplorasi dan pertandingan Malam Bakat.

Antara objektif yang disasarkan adalah memupuk gaya hidup sihat di kalangan remaja (pelajar), memupuk jati diri pelajar, hubungan silaturahim antara pelajar serta mewujudkan kerjasama antara mereka..

Peserta sekolah kita (SMKM,NT) telah memenangi tempat Ke-dua dalam Pertandingan Malam Bakat dengan mempersembahkan tajuk sketsa "Kempen Anti Merokok". Peserta sekolah telah dijemput untuk mengadakan persembahan sempena Hari Tanpa Gula di Dewan Serbaguna Jawi pada 10 Mei 2012. Tahniah kepada pelajar yang terlibat - Mohamad Azrol Mustakim, Muhammad Nur Aniq, Mohd Saiful Azam, Maizatul Zakiah, Nur Amirah dan Amalina.








No comments:

Post a Comment